maandag 19 januari 2015

Voorlopig Energielabel.... G

Kijk zo gaat dat dan in nederland, we hebben ons voorlopig energielabel gekregen. vastgesteld door een of andere kromme gedachtenkronkel gebaseerd op een paar kenmerken die vastliggen. Het bouwjaar van de woning, vrijstaand/halfvrijstaand/tussenwoning, en de voor het bouwjaar geldende bouwstijl. Ons huis is oorspronkelijk van 1902, (toen wist men niet van isolatie en duurzaam bouwen) en is vrijstaand. BAM, energielabel G. slechterder kan het niet.
Als ik nu vertel dat onze energiekosten slechts +/- € 30,- per maand bedragen dan zou ons huis toch echt wel Label A moeten hebben. Dat komt natuurlijk door alle maatregelen die wij genomen hebben tijdens de verbouwing.
Het mooiste komt nu, als ik het label wil laten aanpassen moet ik daarvoor een fikse vragenlijst invullen op energielabel.nl. daarnaast moet ik bewijsmateriaal aanleveren. dat alles moet ik naar een 'deskundige' sturen (hoe je weet hoe deskundig die deskundige is is voor mij nog een raadsel) en die zal dan aan de hand van je ingestuurde bewijsmateriaal bepalen wat het label dan wordt. O ja en voor dat advies mag ik dan betalen.... ok moi! Omdat zo'n label ook maar weer 10 jaar geldig is, doen we er nog maar effe niks mee. je hebt het alleen nodig als je je hut wil verkopen, nou dat zijn we de eerste 10 jaar nog echt niet van plan.
Wij blijven lekker in ons G-label huis wonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten