zondag 17 mei 2009

Zonnestroom vervolg,


Afgelopen week heb ik de extra omvormer binnen gekregen die ik nodig had om de laatste 3 zonnepanelen aan te sluiten. Het is een Stecagrid 500 omvormer geworden. Dit zijn uiterst degelijke omvormers, maar wel vrij basic. Dat wil zeggen dat er alleen een led op zit die aangeeft dat de omvormer in bedrijf is. Als je de omvormer uit wil lezen moet je een extra module kopen. Of je kunt er een energiemeter tussen zetten, niet zo mooi en ook niet automatisch uit te lezen maar wel een stuk goedkoper. Maar goed ik kijk wel even wat ik ermee doe. Intussen zijn dus alle 18 panelen in bedrijf en is het geleverde vermogen dus met 20% toegenomen. Jammer genoeg geen echte mooie zonnige dagen. Als het dan zonnig is gaat het meteen goed qua vermogen, gisteren een nieuw momentaan piekvermogen van 2445 W!

1 opmerking:

  1. Dat zeiden ze in de piraterij ook vaak tegen de kapitein vlak voor het eten: "Ik heb trek, Haak!"

    BeantwoordenVerwijderen